Hálózatépítés pozitív felfogásban

Hálózatépítés! A legtöbben, ha meghallják ezt a szót, rögtön ennyit mondanak csupán: Ja, ez hálózatépítés? Vajon miért van ilyen negatív kicsengése ennek a szónak? Hogyan lehetne megfordítani a hálózatépítésről alkotott szemléletet pozitív értelművé?

Hálózatépítés – mi is tulajdonképpen?

Sokan, sok helyen leírták már, ami teljesen igaz is, hogy egész életünkben hálózatot építünk. Már óvodás kortól elkezdve, végig az iskolaéveinken, a munkahelyeken életünk végéig. Az ember társas lény és ebben a minőségében kapcsolatokat igyekszik építeni. Minél jobban sikerül a minőségi kapcsolatépítés, annál sikeresebben boldogul az életben.

hálózatépítés pozitívan

 

A kapcsolatépítés is egyfajta hálózatépítés. Az emberek, akikkel megismerkedünk, jó ismeretségbe, jó barátságba kerülünk, segítségünkre vannak, ahogyan mi is az ő számukra. Ha nem ők segítenek közvetlenül, de ismernek embereket, akik egy-egy megoldandó problémánál segítségünkre lehetnek. Hogy milyen a kapcsolati hálód, nagy hatással van az életed minőségére.

Ha szükséged van egy jó autószerelőre, fodrászra, fogorvosra, és így tovább, csak szólsz a barátaidnak és biztosan ismernek olyan embereket a különböző szakmák képviselői között, akikkel már kapcsolatuk volt és meg voltak velük elégedve.

 

 

Hálózatépítés – MLM nyelvére lefordítva

Mégis mi az oka annak, hogy MLM vonatkozásában a hálózatépítés nagyon negatív kicsengésű?  Ennek fő okát abban látom, hogy sokan rossz tapasztalattal rendelkeznek, vagy ők közvetlenül, vagy ismeretségük révén. Pénzt veszítettek és/vagy nyomulós hálózatépítőkkel találkoztak, akiket csak nehezen tudtak levakarni magukról.

Ha vissza akarjuk adni ennek a szakmának a becsületét, ha azért akarunk küzdeni, hogy az MLM ne negatív érzelmeket váltson ki az emberekből, az alábbi szabályokat be kell tartanunk:

  1. A hálózatot empatikusan építeni! Meghallgatva és megértve a másik embert.
  2. Nem nyomulósan eladni, hanem megoldást kínálni a beszélgetőpartnerünk problémájára.
  3. A vásárlókat legjobb tudásunk szerint kiszolgálni és segíteni mindenben azután is, miután vásároltak.
  4. A munkatársakat mindaddig segíteni, amíg kérik a segítséget, de nem rájuk telepedni, vagy valamiféle főnökként viselkedve utasítani őket.

Ha ezen  szabályok mentén közelítünk az emberekhez, ha “csak” tájékoztatjuk a munkalehetőségről, a termékekről mindenféle nyomulás nélkül, egy kis lépést mi is tehetünk azért, hogy az MLM végre az őt megillető helyre kerülhessen.

 

Hálózatépítés - DXN MLM

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.